Da jeg for et halvt år siden kom i den situation, at jeg skulle finde et sted at holde en række møder med vores firmas samarbejdspartnere fra udlandet, var min første tanke, at jeg nok kunne leje mig ind i et lokale på et af de hoteller, som vi booker værelser på til de tilrejsende gæster. Men en kollega i branchen fortalte mig en dag om, at han nogle gange havde lejet sig ind i de suverænt bedste mødelokaler i København, han på noget tidspunkt havde oplevet. Nå ja – jeg havde ikke lige tænkt på, at det er muligt at leje mødelokaler i København…
Jeg fik en adresse og et telefonnummer til det kursuscenter, som mødelokalerne var en del af, for hans beskrivelse af stedet var så rosende, at jeg helt afgjort var interesseret. Jeg skulle i løbet af tre måneder have afviklet 12 forskellige møder, så jeg havde bestemt en interesse i at finde nogle behagelige omgivelser til de møder, som vores firma havde valgt at lægge i København ud fra den betragtning, at det var mindre besværligt for min kollega og mig at tage fra Fyn til København end at bede vores udenlandske samarbejdspartnere finde fra hovedstaden til vores domicil på Fyn.
Så jeg ringede til det pågældende kursuscenter i København (MBK Kursuslokaler)for at forhøre mig om priser og øvrige vilkår, og jeg blev lidt overrasket over, at et par af de 12 mødedatoer, jeg havde planlagt, faktisk var fuldbooket i centeret, så jeg måtte tage til takke med to andre datoer. Telefonsamtalen endte med, at jeg bestilte plads til de 12 møder samt frokost i centerets kantine, som min kollega nemlig også havde rost til skyerne for den lækre mad.
På dagen for vores første møde ankom min kollega og jeg i god tid for at forberede os på mødet i de endnu ukendte omgivelser. Vi blev gjort opmærksom på, at centeret rummer det største antal kursuslokaler i København, så vi skulle være forberedt på livlig trafik i den store foyer og på gangene.
Det kunne vi selvfølgelig ikke have noget imod, når bare vi kunne få fred og ro til vores eget møde, hvilket der bestemt ikke var problemer med. Sagen var nemlig, at alle gangarealerne i centeret var belagt med tykke gulvtæpper for netop at holde uvedkommende støj nede.
Den medarbejder, der viste os til rette, fortalte, at centeret råder over nogle af de absolut bedst udstyrede konferencelokaler i København, så vi måtte endelig sige til, hvis der var noget udstyr, vi fik brug for i forbindelse med vores møde.
Men i det mødelokale, vi havde lejet, var der i rigeligt mål det udstyr, vi skulle bruge i forbindelse med vores PowerPoint præsentation overfor gæsterne, så vi fik ikke brug for yderligere assistance fra centerets side.
Vores møde forløb virkelig godt, og frokosten var en stjernebesat restaurant værdig, så jeg må give min kollega, da anviste mig centeret, ret i, at her var tale om formentligt de bedste konferencefaciliteter i København, man kan opdrive.
Og det gode indtryk blev kun bekræftet i forbindelse med de efterfølgende 11 møder, så jeg vælger det center igen næste gang.
Skriv et svar